ورزش

توجهی به استعدادهای مملکت نداریم/ به بازیکن جوان فرصت نمی‌دهیم چون فوتبال ما نتیجه گراست/ در امارات باشگاه‌ها موظف‌اند آکادمی و بهترین امکانات را فراهم کنند!

توجهی به استعدادهای مملکت نداریم/ به بازیکن جوان فرصت نمی‌دهیم چون فوتبال ما نتیجه گراست/ در امارات باشگاه‌ها موظف‌اند آکادمی و بهترین امکانات را فراهم کنند!

حشمت مهاجرانی در آخرین بخش از صحبت هایش با کارشناس خبرورزشی، حمید استیلی در خصوص استعدادیابی، لزوم سرمایه گذاری باشگاه ها بر آکادمی و همینطور حضور بازیکن خارجی باکیفیت در لیگ صحبت کرد.

حمید استیلی که به امارات سفر کرده است، در دیدار با حشمت خان مهاجرانی این گفتگو را برای خبرورزشی ضبط و ارسال کرد.

چرا کمتر استعدادهای جوان و زیر ۲۰ سال در فوتبال مان می‌بینیم؟

جواب سوال شما به مدرسه و آکادمی فوتبال برمیگردد. در کشور ما باشگاه ها مدرسه و آکادمی فوتبال ندارند. سرمایه صرف تیم های اول می شود. به تیم های جوان و آکادمی توجهی ندارند. 

اینجا که من زندگی می کنم (امارات) همه باشگاه ها مدرسه و آکادمی دارند. شما اگر جوان ۱۲ تا ۱۴ ساله را در نظر بگیرید که سالی ۲۰ بازی انجام می دهد. طی ۴ سال تا به هجده نوزده سالگی برسد، ۸۰ بازی کرده است. دیگر جوان کم تجربه نیست!

آن زمان این بازیکن می تواند ۱۰ سال عمر مفید فوتبال برای شما داشته باشد. فوتبال ما چون نتیجه گرا است و فقط به امروز نگاه می کنیم، مدرسه و آکادمی را فراموش کرده ایم.

در تمام مملکت استعدادهای خوبی داریم اما نه توجهی به آنها می شود و نه شانس بازی به آنها می دهیم چون بودن منِ مربی بستگی به نتایجم دارد. اگر نتیجه نگیرم فردا مرا عوض می کنند پس من دنبال مدرسه فوتبال و بازیکن جوان نمی روم. می روم دنبال بازیکن حرفه ای که نتیجه بگیرم و یک فصل دیگر قرارداد ببندم.

فوتبال ما نتیجه گراست و مربیان ما هیچ تضمینی در باشگاه شان ندارند. عوامل اقتصادی هم وجود دارد که روی سوال شما تاثیر گذار است.

زیاد شدن بازیکنان خارجی در لیگ برتر در کیفیت فوتبال ما موثر است؟

افزایش بازیکن خارجی می تواند در فوتبال هر مملکتی از نظر توسعه تاثیرگذار باشد. همچنین برای جوانانی که آینده فوتبال ما هستند، اگر بازیکنان خارجی و خوب مطرح استفاده کنیم، فوتبالیست هایی که شناخته شده هستند، علاوه بر تامین و توسعه، روی بازیکن جوان ما هم حضورش اثرگذار خواهد بود چون اینها می توانند الگوهای خوبی برای نسل جوان ما باشند.

در همین امارات که زندگی می کنم، تمام تیم ها مکلف هستند مدرسه و آکادمی فوتبال داشته باشند. نه آن مدلی که در ایران داریم، نه! بهترین تجهیزات و امکانات را فراهم می کنند، بهترین مربیان را می آورند. این سرمایه گذاری در فوتبال امارات تاثیرگذار شده و تیم ملی اش خوب حرکت می کند. اگر به صورتی که عرض کردم عمل شود، اثر مثبت هم خواهد داشت.

همچنین ببینید: اسم فوتبال ما حرفه‌ای است اما هر روز فساد بیشتر می‌شود/ یک استادیوم برای استقلال و پرسپولیس در تهران نساختیم!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا